lørdag 25. februar 2012

Helgens kaketips

Hva med å ta med en kake på tur? Eller bare ha som en liten kos for hele familien. Jeg har fått en herlig oppskrift fra ei flott dame som heter Linda-og jeg deler med meg av den til dere. Jeg skal lage den i helgen og overraske min kjære sønn på 9 på mandagen med hans favorittkake :) Den er nemlig enda bedre på dag nr 2 :)) Tusen takk Linda for flott oppskrift :))

KANELKAKE

9 dl hvetemel
4,5 dl sukker
3 ts kanel
2 ts natron
1 egg
5 dl kulturmelk
2 dl smeltet smør/margarin

180 grader ca.20 min - langpanne- stekes nederst i ovn

SJOKOLADEGLASUR

250 g smeltet smør/margarin
1/2 dl kaffe
ca 8 dl melis
4 ts vaniljesukker
2 ss bakekakao

Røres over varme - ikke koke! 

1 kommentar:

  1. Bare hyggelig Gunn Berit :) Han blir sikkert kjempeglad :)

    SvarSlett