onsdag 27. juli 2011

CupCakes

I forbindelse temaet CupCake måtte jeg grave litt i bloggarkivet på min private blogg. Jeg lagde nemlig supergode cupcakes i fjor og tenkte å dele med meg av oppskriften. Anledningen var min minste sønn Mathias sitt 1 årslag. Kakene tok litt tid å lage-men det var jammen verdt hvert eneste minutt med pisking og forbereding. Jeg er ingen konditor, men ble riktig så fornøyd med resultatet.

Her er oppskriften:


Cupcakes:
250 g smør
4 dl sukker
4 store egg
2 dl melk
6 dl hvetemel
3 ts bakepulver
1 ts vaniljeessens

Vanilla Glasur:
250 g smør
2 ts vaniljeessens
2 dl melk
12-16 dl melis
konditorfarge - gjerne ulike farger

Pynt:
kakestrøssel - gjerne ulike typer
2 ts vaniljeessens
2 dl melk
12-16 dl melis
konditorfarge - gjerne ulike farger

Pynt:
kakestrøssel - gjerne ulike typer




Kakene falt i smak hos store og små:











Om det er en ting jeg skal gjøre annerledes neste gang er det å bruke tykkere muffinsformer. Jeg lagde de litt små-men det var faktisk bare bra-for de er ganske mektige. Inni muffinsen kan du gjemme en overraskelse. Sjokolade, ett bær, smarties etc. Pass på at dette havner ca midt i muffinsen så den ikke klistrer seg fast i muffinsformen. 


Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar