tirsdag 22. november 2011

1. advent

Til helgen er det 1. advent. Og da skal man tenne det første lyset. Vår adventsstake i år er lagd av 4 kubbelys med tall i krystaller og ett lekkert speilfat. Men det finnes uttallige måter å lage sin egen personlige variant på.




Det samme gjelder for kalendere til barna. Man kan lage så utrolig mange varianter. Om man velger en enkel sjokoladekalender eller pakker inn små oppmerksomheter hver dag. Eller om man velger å fylle en kalender med opplevelser og små oppmerksomheter. Det siste har falt i smak hos våre barn. 
Istedet for å få ting hver eneste dag har vi lagt inn aktiviteter på enkelte dager. Pepperkakebaking (da gir vi kanskje en kjevle eller ett forkle i tillegg) Kino, Teater, tur til Sverresborg, Vitensenteret, aketur, skitur med godt i sekken, Laser x osv...Mange av tingene har vi kanskje tenkt å gjennomføre allikevel, så da er det på en måte ikke noe ekstra. I tillegg legger jeg i ting jeg føler de ønsker seg, eller trenger. Prisene prøver jeg å å holde så lave som mulig. For det blir mange gaver. Når man har 3 barn blir det fort noen hundrelapper :)

I år skal jeg ha en kalender som er fin i interiøret, spennende, personlig og litt annerledes. Tenkte å dele med meg av hvordan vi skal gjøre det i år-og kom gjerne med tips om hvordan du gjør det :)

Jeg skal på Ikea å kjøpe 3 slike:

BLADIS Kasse med lokk, brunsvart Bredde: 27 cm Dybde: 35 cm Høyde: 27 cm
Utenfor disse skal jeg feste ett hjerte i tavlemateriale. Og i dette hjertet skriver jeg navnet til hvert barn med tavletusj. I tillegg har jeg kjøpt 3 hjerter lagd av små hvite perler. Dermed vil det minste tavlehjertet stå inni det perlede hjertet. Boksene setter jeg oppepå hverandre. Disse lar jeg stå på en fin plass i stuen. Og hver kveld legger jeg aktiviteten, eller gaven oppi boksen til hvert barn. På den måten vil de kunne gå å se i sin egen boks hver dag. Spennende, og mye enklere for mor, som slipper å pakke inn alt :)


Jeg har kjøpt litt mindre hjerter enn disse. Begge typene kjøpte jeg på Frk. Wickstrøm på Heimdal. De har så utrolig mye flott til julehuset akkurat nå! :)

Her er litt flere eksempler:








De små overraskelsene får du kjøpt hos oss på WillyWonka :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar