mandag 11. juli 2011

Geniale rundstykker med overraskelse inni

I dag vil vi gi dere et fantastisk tips til stranden, piknikken, bilturen, eller bare hjemme....disse rundstykkene er fylt med noe så genialt som Egg & Bacon. Oppskriften har jeg fått av Kjerstisandnes.blogg.no og hun har også gitt meg lov å bruke bildene hennes. Jeg skal lage disse! Og her får du oppskriften av meg:


Du trenger:
2 dl små havregryn
3 dl melk (lettmelk og 0,5 dl vannn)

1 dl kaldt vann
1 dl havrekli
1 ts salt
2 ss smør
3/4 pk gjær
6 dl hvetemel

Hardkokte egg og stekt bacon. 
Kok havregrøt av havregryn og melk, og la dette stå litt
Ha i 1 dl kaldt vann og juster temperatur til lunken.
Ha alle ingrediensene i kjøkkenmaskinen og la gå minst 8 min.

Deigen skal bli saftig og fin, og skal akkurat slippe bakebollen.
Sett til heving i 30-60 min.

Stek bacon og kok egg, så mange som du måtte ønske.
Trill ut rundstykker, litt store.
Og kjevle så en oval sirkel.
Legg i egg og bacon. Brett sidene inn og lag ett rundstykke med foldene underst mot brettet.


La disse heve i 30 min.
200 grader i 20 min.
Avkjøles på rist

Serveres som de er eller med salat, dressing, majones eller smør

Er gode både kalde og varme!



Til høsten kan disse være perfekte for de barna som vil ha noe ekstra i matboksen sin. Lag slike og legg de sammen med litt grønt i de flotte matboksene fra Kristine Vikse

Kun 99 kr pr stk!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar